PRZEGLĄD RYNKU MAGAZYNOWEGO TRÓJMIASTO.

Przejdź do listy wpisów

RYNEK MAGAZYNOWY W TRÓJMIEŚCIE

Gdynia zauważona na rynku magazynowym w 2019 roku.

Plany rozwojowe Gdyńskiego Portu, a szczególnie powrót do marzeń inż. Kwiatkowskiego o budowie Portu Zewnętrznego. Decyzja Panattoni Europe o budowie 45 000 metrów kwadratowych powierzchni parkowej to dwie połączone z sobą wspaniałe informacje dla rozwoju Gdyni.
Plany rozwojowe Gdyńskiego Portu przedstawiłem wcześniej w rozdziale   pod tytułem „Gdyński Port ma poważne plany rozwojowe
Dziś dowiadujemy się o rozpoczęciu przez Panattoni Europa pierwszego centrum dystrybucyjnego w okolicach Gdynia „Panattoni Park Tricity North”. Ta inwestycja powstanie w odległości 8 km od Bałtyckiego Terminala Kontenerowego (BCT-Gdynia), 10 km od Centrum Gdyni i Trójmiejskiej Obwodnicy. W tym miejscu powstanie 45 tys. metrów kwadratowych powierzchni parkowej spełniającej wymogi certyfikatu BREEAM. Rozpoczęcie budowy planowane jest na czerwiec 2019 roku.  Natomiast pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się w trzecim kwartale 2019 roku.
Warto wspomnieć, że jak dotychczas ten deweloper interesował się w Trójmieście wyłącznie Gdańskiem, gdzie wybudował i buduje łącznie 156 tys. metrów kwadratowych powierzchni magazynowej. Wreszcie przyszedł czas na Gdynię. Po wielu analizach Panattoni Europe zdecydował – najwyższy czas ruszyć północne treny Trójmiejskiej Aglomeracji – czas na Gdynię. Lokalizacja tego obiektu to Rumia i przeznaczona będzie głównie do obsługi rynku wewnętrznego jak m. In.; Wejherowo, Reda, Władysławowo.
Dlaczego to miejsce? Przecinają się tu, bowiem morskie szlaki transportowe ze Skandynawii i Europy Zachodniej. Z Gdyńskiego Portu wypływają kontenerowce do najdalszych zakątków świata. To doskonała decyzja i wielka szansa dla całej aglomeracji Gdyńskiej. Trójmiasto a w nim Gdynia znajduję się szlamu transportowych korytarzy paneuropejskich: VI - Skandynawia porty południowej Europy oraz IA – przecinającego kraje nadbałtyckie Polska, Estonia, Łotwa i Litwa.
Teraz trochę o samej inwestycji: kompleks to hala magazynowa klasy A. Dostosowana będzie od potrzeb rynku lokalnego, morskiej, logistycznej i lekkiego przemysłu. Jak już wspomniałem spełniać będzie światowe wymogi zgodnie z certyfikacją BREEAM. Będą to najnowsze rozwiązania składowania towarów, liczne doki i bramy „0”, place manewrowe i postojowe oraz najnowsze rozwiązania energooszczędne i proekologiczne.
                                               Przygotował Andrzej Kozłowski
                                             doradca rynku nieruchomości komercyjnych

Rynek magazynowy w Trójmieście. Rzeczywistość i perspektywy rozwoju na 2018 rok.

Podobnie jak w branży rynku nieruchomości biurowych w Trójmieście, Gdańsk posiada największą powierzchnię magazynową i tu najwięcej buduje się magazynów oraz centrów logistycznych. Zacznę od największego Inwestora w tej branży Goodman Pomorskie Centrum Logistyczne, zlokalizowanego tuż obok Głębokowodnego Portu Kontenerowego w Gdańsku. Na 110 hektarowej działce powstaje nowoczesny kompleks magazynowy spełniający wszechstronne potrzeby dzisiejszych najemców. Składać się on będzie z czterech magazynów o całkowitej powierzchni 63 tysięcy metrów kwadratowych. Na dziś działa jeden o powierzchni 14 tysięcy metrów kwadratowych. Kompleks magazynowy położony jest w odległości 9 km od centrum Gdańska z dobrym dojazdem do Gdyni. Nowa infrastruktura drogowa dzięki drodze ekspresowej S6 i wjazdowi na autostradę A1, trójmiejską obwodnicę doskonale komunikuje magazyny z Portem oraz z Polską i Europą. Kolejnym potentatem magazynowym na(czytaj dalej...)